دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چطور آرايشگر حرفهاي شويم؟ ( قسمت دو )

تجربه تخصصي و معلومات کسب کنيد.

در آموزشگاه آرايشگري شرکت کنيد که با بودجه و برنامه شما مطابقت دارد. از آنجايي که هنر آرايشگري يک تخصص داراي مدرک رسمي نيست، ممکن است بسياري از برنامه‌هاي آموزش آرايشگري مدرک معتبري به شمار نروند. اين به اين معناست که ميان آموزشگاه‌هاي آرايشي و تعليمات آن‌ها تفاوت بسياري وجود دارد. برخي آموزشگاه‌ها کلاس‌هاي تمام وقتي ارائه مي‌کنند که تمرکزشان روي مهارت‌ها و صنايع مشخصيست. اين برنامه‌ها همچنين در هزينه‌شان هم بسيار متفاوت هستند و در ذهن داشته باشيد که آموزشگاه‌هاي تمام وقت هزينه بيشتري دريافت مي‌کنند.

به طور معمول، برنامه‌هاي ‌آموزش آرايشگري‌ بين سيصد تا ششصد ساعت هستند و در کمتر از شش ماه مي‌توانند تکميل شوند. البته، رفتن به آموزشگاه‌ها لزوما براي آرايشگري حرفه‌اي شدن مورد نياز نيست. منتها، يادمان نرود که آموزش حرفه‌اي ديدن مي‌تواند براي آرايشگر پيشرفتي سريع در محيطي پررقابت ارائه کند.

براي شروع مي‌توانيد شغلي در زمينه فروش محصولات آرايشي براي خود پيدا کنيد تا تجزبه تخصصي نيز کسب کنيد. براي استخدام در شغل‌هايي در فروشگاه‌ها يا داروخانه‌ها که به فروش لوازم آرايشي مي‌پردازند اقدام کنيد. شما در اين صورت مي‌توانيد فرصت تمرين مهارت‌هاي خود روي صدها نفر با رنگ پوست‌هاي مختلف، انتظارات متفاوت و مدل‌هاي گوناگون پيدا کنيد. بهترين اتفاق اين است که شما براي تمرين مهارت‌هاي خود مبلغي نيز دريافت خواهيد کرد. تجربه فروش شغل‌هايي مثل فروشگاه‌هاي فروش لوازم آرايش بسيار مفيد است زيرا کار شما فروش لوازم آرايشي در کنار ارائه خدمات آرايشگري خواهد بود.

دنبال شرکتي باشيد که نسبت به آموزش به کارکنان خود کوشاست و به آن‌ها آرايش کردن را به جاي تمرکز کامل روي فروش مي‌آموزد.

حتي مي‌توانيد در گروه‌هاي غير رسمي تئاتري شرکت کنيد و به آرايش بازيگران بپردازيد تا تجربه بيشتري با انواع متفاوت آرايشي کسب کنيد. گروه‌هاي تئاتري که در مدرسه‌ها کار مي‌کنند يا حتي گروه‌هاي بزرگتر، جاي مناسبي براي بروز خلاقيت شما خواهند بود. شما اين شانس را خواهيد داشت که انواع متفاوتي از آرايش را تجربه کنيد و با نورهاي تئاتري و گريم کار کنيد.

به آرايشگري حرفه‌اي پيشنهاد کارآموزي بدهيد. در محله خود آرايشگري بيابيد که کارش مورد پسند شماست و به او پيشنهاد ارائه خدمات کارآموزي بدهيد. براي او توضيح دهيد که شما مشتاق به کسب تجربه واقعي در صنعت آرايشگري هستيد. در صورتي که اين فرد تمايلي به همکاري با شما نداشت، مي‌توانيد از او خواهش کنيد که يکي دو روز به شما اجازه دهد او را تعقيب کرده و کار کردنش را مشاهده کنيد. حتي چند ساعت نظارت هم مي‌تواند به شما هزاران روش جديد بياموزد.

منبع : http://beautysalonsir.parsiblog.com/Posts/38/