دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چطور آرايشگر حرفهاي شويم ؟

اگر شما کاملا به سايه چشم زدن مشکي مسلط هستيد و از روي صورت طرف مقابلتان و با دقت به رنگ پوستش مي‌توانيد حدس بزنيد چه رنگ رژ لبي به او مي‌آيد، شايد يکي از بهترين گزينه‌هاي شغلي براي شما آرايشگر حرفه‌اي شدن باشد. براي شروع شغلي مثل آرايشگري بايد مهارت‌هاي خود را از طريق سايت‌هاي آموزش‌ آنلاين کسب کنيد و آن را روي دوستان و خانواده خود تمرين کنيد. حتما شرکت در کلاس‌هايآموزش آرايشگري را جدي بگيريد تا بتوانيد از آموزش رسمي برخوردار شويد. مي‌توانيد ابتدا از شغل‌هايي مثل فروش لوازم آرايش شروع کنيد تا تجربه تخصصيتان بالا برود. به هر طريق، شما بايد شبکه‌اي قوي تشکيل دهيد تا شغل خود در آرايشگري را پرقدرت شروع کنيد.

مهارت خود را بالا ببريد!

آرايشگران معروف در يوتيوب يا اينستاگرام را دنبال کنيد. آموزش‌هاي ويديويي آنلاين مي‌توانند راه‌هاي عالي (و مجاني!) براي شروع يادگيري بيشتر در رابطه با آرايشگري باشند. آرايشگراني را پيدا کنيد که به استايل مورد علاقه شما بخورند تا به يادگيري آن بيشتر علاقمند باشيد. يادتان نرود که هر چند آموزش‌هاي آنلاين نقطه شروع خوبي هستند، جايگزين‌ خوبي براي آموزش آرايشگري حضوري و تجربه نيستند.

با آرايش خود و دوستانتان تمرين بيشتري کنيد!

اين کار به شما کمک مي‌کند که روش خود را توسعه دهيد و پيدا کنيد و آرايشگري خود را به سطح عالي برسانيد. يادتان نرود که هر چند شما ممکن است در آرايش کردن خودتان بدرخشيد، اما يادتان نرود که آرايش کردن ديگران مهارت‌هاي بسيار متفاوتي از همکاري و توانمندي شما نياز دارد. روي رنگ‌هاي مختلف پوستي، فرم‌هاي صورت متفاوت و رنگ چشم‌ها و رده سني متفاوتي کار کنيد تا مهارت خود را در کار کردن با مشتري‌هاي مختلف از همين الان کسب کنيد. يک کيت آرايشي براي خود بسيازيد که شامل برس‌هاي مختلف، وسايل آرايشي و ساير ابزار مورد استفاده منظمتان باشد. تمامي اين موارد در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم آرايش قابل دسترس هستند. هر قدر که کار شما توسعه بيابد، توانايي شما براي خريد محصولات گران قيمت نيز بالا مي‌رود.

خود را با مد فعلي آرايش آشنا سازيد

مجله بخوانيد، از وبلاگ هاي مد ايده بگيريد، فيلم ببينيد، به تئاتر برويد و به مدهاي متفاوت آرايش صورت دقت کنيد. در اين حرفه بسيار مهم است که شما به روز باشيد تا بتوانيد براي مشتري خود گزينه‌هاي خوبي پيشنهاد کنيد. حتي ممکن است مشتري شما به روش خاص جديدي اشاره داشته باشد که شما با آن آشنا نيستيد. پس معلومات خود را جديد نگه داريد تا بتوانيد به صورت مفيد توصيفات مشتري خود را روي صورت او به واقعيت تبديل کنيد.

منبع : http://beautysalonsir.parsiblog.com/Posts/37/